Σελίδες

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

ανάλυση γενικού πλάνου σε επίπεδα

Από την στιγμή που έχουμε τα πλαίσια στα οποία θέλουμε να κινηθούμε και τον στόχο μας - πέρα φυσικά από την ανάπτυξη της περιοχής - που είναι η ανάπτυξη του τουρισμού, θα πρέπει να καθορίσουμε τι είδη τουρισμού θέλουμε.

Κατ' αρχάς λοιπόν τα είδη που υπάρχουν:

-περιπατητικός   ~  για όσους θέλουν να κάνουν έναν μικρότερο ή μεγαλύτερο περίπατο

-περιηγητικός   ~ για όσους θέλουν να δουν και τα αξιοθέατα της περιοχής

-ποδηλατικός   ~  για όσους μετακινούνται με τα  ποδήλατα (όπου πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν μας
                              τους περισσότερους τύπους ποδηλάτων - για άσφαλτο και χωματόδρομο)

-αθλητικός       ~  που στηρίζεται στην χρήση των αθλητικών  εγκαταστάσεων αλλά και στους
                             αγώνες που γίνονται σε κάθε άθλημα

-ιστορικός        ~ που στηρίζεται στην ανάδειξη της ιστορίας του κάθε τόπου μέσω ιστορικών
                             δρόμων, τοποθεσιών κτηρίων, μουσείων, αναβίωσης παλιών συνηθειών κλπ.

-θρησκευτικός  ~ που αναδεικνύει λατρευτικούς τόπους μιας περιοχής

-αρχαιολογικός ~ σαφώς αναδεικνύει τα αρχαιολογικά ευρήματα αλλά και τις γνώσεις για την
                             σημασία της περιοχής στην αρχαιότητα

-πολιτιστικός    ~ μπορεί να συνδεθεί με πολιτιστικά δρώμενα τόσο της παράδοσης όσο και με νέες
                              ιδέες

-συνεδριακός    ~ όπου τα συνέδρια καλό είναι να έχουν και θέματα της περιοχής συμβάλλοντας
                              στην ανάπτυξή της ( κρασιά, υδροβιολογία, βιολογικά προϊόντα κλπ.)


-θεραπευτικός   ~ προϋποθέτει την ύπαρξη θεραπευτικών ΄κέντρων όπως θεραπευτική ιππασία,
                             κέντρα επαναφοράς μετά από εγχειρήσεις, διάφορες καινοτόμες μεθόδους
                              θεραπείας

- αναψυχής        ~ για μπάνια, spa, και συναφή

- επιστημονικός ~που θα συνδέει τους διάφορους προορισμούς επιστημονικού ενδιαφέροντος ανά
                             την Ελλάδα

- εκπαιδευτικός ~ προϋποθέτει εγκαταστάσεις που μπορούν να λειτουργήσουν εκπαιδευτικά, όπως
                              ερευνητικοί σταθμοί ( υδροβιολογικός και θαλάσσια έρευνα...) πρότυπες
                               εγκαταστάσεις αγροτοκτηνοτροφικής παραγωγής ή μεταποίησης, ύπαρξη
                              πράσινου οικισμού, συστήματα ανακύκλωσης ή επανάχρησης υλικού (πχ urban                                    mining) ακόμα και ο σταθμός βιολογικού καθαρισμού των αποβλήτων στο                                            Αγγελοχώρι αν
                              λειτουργήσει η τρίτη βαθμίδα είναι εκπαιδευτικός προορισμός όπως και οι αλυκές
                              και οι περιοχές NATURA....

- οι εκδρομείς του Σ/Κ που βέβαια εντάσσονται στον τουρισμό αναψυχής αλλά επειδή συνήθως θα    είναι θεσσαλονικείς με τις οικογένειες τους που θα επισκέπτονται την περιοχή για λίγες ώρες καλό θα είναι να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στις ανάγκες τους.

Γίνεται νομίζω από μόνο του σαφές ότι για να είναι αποδοτικός ο τουρισμός θα πρέπει να πατάει σε γερά θεμέλια που σημαίνει ότι το αντικείμενό του χαίρει της ανάλογης προσοχής και ανάπτυξης. Με αυτόν τον τρόπο δεν εξαρτυόμαστε από τον τουρισμό αλλά αυτός λειτουργεί επικουρικά στις θέσεις εργασίας και τα έσοδα του δήμου. Έτσι εξασφαλίζουμε τα νότα μας μιας και για να έχουμε όλον αυτόν τον τουρισμό θα πρέπει όλα τα άλλα να λειτουργούν άψογα.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν επιμέρους χάρτες όπου θα μπορούν να ενταχθούν ενδεχομένως κάποιες ομάδες.





-Στον αθλητικό χάρτη μπορούν να ενταχθούν οι περίπατοι, τα μονοπάτια ποδηλασίας και ιππασίας

-Στον ιστορικό χάρτη μπορεί να ενταχθεί ο περιηγητικός και ο αρχαιολογικός

-Ο θρησκευτικός χάρτης αποτελεί δική του ενότητα γιατί καλό είναι να λάβει κανείς υπ' όψιν του και
  τις επιμέρους γιορτές των λατρευτικών χώρων που θα αναφέρονται σε αυτόν

-Το αυτό ισχύει για τον πολιτιστικό που θα πρέπει να σέβεται τις ημερομηνίες των πολιτιστικών
  εκδηλώσεων

-Τα δε συνεδριακά κέντρα θα πρέπει να αναφέρονται μαζί με τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και
        
- Ο θεραπευτικός τουρισμός μπορεί να αναφέρεται στον ίδιο χάρτη με τον τουρισμό αναψυχής μιας
   και έχει και συναφή στοιχεία τους χώρους εστίασης καθώς επίσης με τους χώρους όπου εστιάζετε
   το ενδιαφέρον των συνεδρίων

- ο εκπαιδευτικός τουρισμός είναι μια ξεχωριστή ενότητα όπως και

-Οι επισκέπτες του Σ/Κ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου