Σελίδες

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

Ακτοπλοϊκή σύνδεση - συνέχεια




Έχουμε την τύχη να μπορούμε να μετακινηθούμε μέσω θαλάσσης, και εδώ και χρόνια κλωτσάμε την τύχη μας και κοιτάμε να επεκτείνουμε την παραλία, να κάνουμε υποθαλάσσια σήραγγα...
Οι μεταφορές μέσα από νερό (ποτάμι ή θάλασσα), κατά κανόνα είναι φθηνότερες γιατί οι τριβές είναι μικρότερες (άνωση - ειδικά σε θαλασσινό νερό) άρα απαιτείται λιγότερη ενέργεια για την μετακίνηση. Σε συνδυασμό με την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας - στην περίπτωσή μας ρεύμα από φωτοβολταϊκά - το κόστος λειτουργίας μπορεί να κρατηθεί στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα. Σημαίνει φθηνά εισιτήρια.
Από όσο γνωρίζω, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενδιαφέρετε για πρωτοπόρα προγράμματα και τα χρηματοδοτεί. Αν γίνει μια έξυπνη μελέτη η οποία θα συνδυάζει την οικολογική μετακίνηση (ενδεχομένως ακόμα και για τα υλικά κατασκευής των καταμαράν έως και το υφαλόχρωμά τους), με τον τρόπο κατασκευής και λειτουργίας των σταθμών εξυπηρέτησης του κοινού, δεν νομίζω να απορριφθεί η χρηματοδότηση. Αρκεί το όλο εγχείρημα να καλύπτει το δυνατόν περισσότερες πτυχές. Να ληφθούν υπ' όψιν τα θαλάσσια ρεύματα (όχι όπως στους Ν. Επιβάτες, το αεροδρόμιο και την Κατερίνη...). Να γίνει παράλληλη μελέτη για την ανάπτυξη του γόνου στον Θερμαϊκό μήπως τυχόν και κάποια  συγκεκριμένη κατασκευή της κάθε αποβάθρας μπορέσει να αποτελέσει και καταφύγιο αυτού και να συμβάλλει έτσι στον εμπλουτισμό της θάλασσάς μας αντί να καταστρέψει κάτι. Επίσης μπορούν να κατασκευαστούν στους σταθμούς μικρά ενυδρεία θαλασσινού νερού με ντόπια χλωρίδα και πανίδα για την ενημέρωση τόσο των δημοτών όσο και των τουριστών (θα ήταν ένας καλός τρόπος προσέλκυσης κοινού, αν κάθε σταθμός είχε άλλο θέμα...). Πάνω στο ίδιο πλάνο μπορεί να είναι και η διαμόρφωση του πέριξ χώρου με παραθαλάσσια χλωρίδα. Εννοείτε πως οι βοηθητικοί χώροι θα πρέπει να πληρούν οικολογικά κριτήρια (φωτοβολταϊκά, τοπικοί βιολογικοί καθαρισμοί, επανάχρηση νερού - για τις τουαλέτες,φυσικός κλιματισμός των χώρων με κατάλληλη μελέτη και δόμηση...), αφ' ενός γιατί σαν δημόσιοι χώροι οφείλουν να είναι ενεργειακά αυτόνομοι, αφετέρου διότι θα αποτελέσουν άριστο παράδειγμα προς μίμηση για τους δημότες και όσους περαστικούς.
Έχουμε τόσους ανθρώπους, επιστήμονες και μελετητές που ευχαρίστως, πιστεύω θα δίναν τα φώτα τους για να πραγματοποιηθεί ένα έργο που θα έβγαζε την Θεσσαλονίκη από  την σκιά της Αθήνας! Μακάρι να ήμουν στην θέση των αρμοδίων.Θα το θεωρούσα φοβερή πρόκληση αν μου δινόταν η ευκαιρία  να πραγματοποιήσω ένα τέτοιο  έργο - όχι να φοβηθώ τις ευθύνες...θα κινούσα γη και ουρανό.....!
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου